English-Czech primary school
Global Minded Vision and Values
-
Our story
We are husband and wife, Lucie and Josef Liška, and we founded Global Minded together. We wanted our 4 children to have the best conditions for their optimal development and to feel at home at school. We believe we have done it. We put our best into our project. We don't follow templates and do things the way we feel they are right. This is what sets us apart from other schools and it is also the reason we look forward to seeing the children every day.
-
Every child has a talent
And in many areas. It is a pleasure and a daily gift for us to seek, find, and develop them in children together with you. We focus on what children are best at. We direct our energy there, and it subsequently grows and grows stronger. We don't mindlessly try to make up for deficiencies, and we don't penalize children for performance. We work with the mistake and that's how we gain experience. The children consult with the teacher throughout the process.
-
Our values
We stand behind everything we do for our children. With the best of our knowledge, we work daily to be prepared for the future and for the changes that may come unexpectedly. We purposefully expand our children's skill set while always making sure they feel comfortable. It is important to us that children know they are at home here. That everything is in the best order and that they can feel safe here, both in the physical sense of the word, of course, and in their souls.
Trust, friendliness and openness.
Our team
We take great care to surround ourselves with strong personalities and people who embody trust, friendliness and openness in our eyes. Our collective stands for diversity, experience and the joy of learning (with). Children are partners with our teachers, and they do not occupy a position of artificial authority.
We surround ourselves with the best that is available in the world market. Intelligent people who hold the same values as ourselves. Second-rate specialists, experts in their field of expertise and our friends – with teaching being a factor, but not the most important one. That is humanity and intrinsic motivation.
We bring colleagues from abroad and sometimes we have up to two years of “courtship”. We pay close attention to all candidates and spend time with them. They talk to us, they go through trial days, psychological tests, and the children have their say on whether they stay with us. We ask them for their opinion and how they find working with each of the teachers during class.
We don’t just recruit on the basis of advertisements. We have our own methods to monitor the market. We look for places where we can meet specific people we are interested in and whose work we have been following for a long time.
15
years of experience
55
children in total
8
teachers
3
classes
Trust, experience, openness
Why choose us?
- From the first grade onwards, we teach in two languages. In the second grade, we add teaching in a third language.
- We choose our teachers carefully. They have to go through several rigorous rounds of selection, psychological tests and trial teaching of children.
- Each teacher knows each child and their needs, talents and developmental areas.
- The school has a family atmosphere, everyone knows each other and the children have friends across the grades. Parents can contact the teachers or office at any time with questions and requests.
What do our friends say about us?
How do others see us?
References from cooperating organisations and parents
-
Libor Peprný, organizátor projektu „Peprné procházky Prahou“
Za prvé jsem moc rád, že jsem měl možnost se s dětmi i s paní učitelkami setkat. Děti byly fantastické a věřte mi, že to neříkám po procházce vždy. Jsou skvěle vedeny, zapojují se, nemají nevhodné poznámky, spolupracují, jsou vnímavé, ptají se, dávají zpětnou vazbu. Umí se chovat a práce s nimi byla skutečně nabíjející. Někdy skončí procházka a jsem spíše vyčerpán, tady skončila procházka a já měl energie více než na začátku – takové kouzlo se mnou umí jen děti.
Vyřiďte, prosím, poděkování paní učitelkám, i na nich bylo vidět, jak s dětmi pracují, že na jejich pozitivním nastavení mají velký vliv. Po Praze chodím s dětmi už mnoho let a všímám si i maličkostí, které probíhají ve skupině, i mezi dětmi a pedagogickým dozorem. Takže skutečně smekám nad konečným výsledkem. -
Jitka a Václav Fořtíkovi, Centrum nadání
Rádi bychom vyjádřili naši maximální spokojenost se spoluprací s projektem Global Minded, která trvá již více než 15 let. Václav Fořtík se svým týmem lektorů pravidelně vyučuje přípravné kurzy pro víceletá gymnázia a rozvoj logického myšlení pro zvídavé a nadané žáky. Zajišťujeme také výběr dětí do tohoto vzdělávacího systému a poskytujeme psychologickou diagnostiku schopností a profesní poradenství. Pro stávající žáky GM zajišťujeme posouzení mentálních dovedností, aby mohli uspět na prestižních středních školách. Organizujeme také testování dětí ve školce Tetty a školíme pedagogy Global Minded v práci s nadanými žáky.
Global Minded považujeme za prestižní soukromou vzdělávací instituci, která se vyznačuje vysokou kvalitou výuky, inovativním přístupem a bilingvním prostředím, které podporuje rozvoj dětí jak v češtině, tak v angličtině. Velmi oceňujeme, že již od raného věku jsou dětem poskytovány možnosti výuky dalších cizích jazyků, což přispívá k jejich mentálnímu rozvoji a jejich budoucí uplatnitelnosti v životě 21. století. Rodičům, kteří chtějí pro své děti kvalitní vzdělání v moderním a dynamickém prostředí, tuto školu s čistým svědomím doporučujeme. Vzdělávací program Global Minded je důkladně promyšlený a je realizován pečlivě vybranými kvalifikovanými pedagogy, kteří se věnují jak individuálním potřebám dětí, tak jejich komplexnímu rozvoji.
-
Markéta Plachá, speciální pedagožka, příprava na JPZ
Děti ze školy Global Minded připravuji na přijímací zkoušky sedmým rokem. Pracuje se mi s nimi dobře – přemýšlí, bez obav zkouší vlastní cesty, dokážou si obhájit vlastní názor, umějí argumentovat. Nebojí se chybovat a s vlastní chybou zcela přirozeně dál pracovat. Je na nich vidět, že se vzdělávají v bezpečném prostředí, kde chyba je přirozenou součástí poznávání a učení, kde nejsou předkládána hotová fakta k pouhému biflování, ale učí se prostřednictvím zkušeností, diskuze, prožitku. Proto je jejich úspěšnost při přijímacích zkouškách velice vysoká, jsou přijímány i na gymnázia, kde musí obstát v obrovské konkurenci (například Kepler, Nad Alejí, PORG, atd.).
Ráda bych tu zmínila ještě jednu skutečnost, které si u dětí ze školy Global Minded nelze nevšimnout. Moc hezky se k sobě chovají. Jejich vztahy jsou naprosto nadstandardní. Je to úžasné pozorovat, neskutečně mě to nabíjí.
Let us know your feelings.
We will be glad for your opinion as well
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error