Děti vedeme k respektu, a to nejen k sobě, ale i k druhým., Proto jim jako učitelé jdeme příkladem. Víme, že děti jsou od narození plné rozličných talentů, a tak k nim přistupujeme individuálně, abychom jednotlivé talenty mohli identifikovat a společně rozvíjet. Tomu jsme přizpůsobili nejen počet dětí ve třídách, ale i pečlivou přípravu učitelů.
Více o naší základní školeNaším posláním je rozvíjet dětskou osobnost. Děti učíme nepodléhat prvním dojmům nebo obecným pravdám. Necháváme je, aby se nad věcmi zamýšlely, dokázaly si vytvořit vlastní názor a zaujaly postoj na základě svých vědomostí nebo zkušeností.
Praxe je nejlepší učitel, a tak děti vzděláváme pomocí praktických příkladů. Žáci nememorují tam, kde to není nutné, ale učí se na projektech, pokusech a v souvislostech. Tím si lépe osvojí nově nabyté znalosti i dovednosti. Podívejte se, jak jim jde práce pěkně od ruky.
Chci se dozvědět víceDětem neříkáme "ty jsi dobrý" nebo "ty jsi špatný". Ani se je nesnažíme (de)motivovat známkami. Neškrtáme jim v příkladech nebo písankách. Vedeme je k tomu, aby si své chyby opravovaly samy, a společně o úkolech diskutujeme.
Metodou activity based learning děti zapojujeme do praktických úkolů. Například společně zasadíme fazolky a sledujeme, jak nám hezky klíčí. Následně si je spočítáme a píšeme návody, jak je pěstovat. Děti se tak učí nad věcmi přemýšlet v souvislostech a mají radost z nového objevování.
Metodou kritického myšlení pomáháme dětem používat vlastní rozum a logiku. Když děti dostanou úkol, nejprve se zamýšlejí nad tím, proč ho mají dělat, dále si ověřují, zda jim instrukce dávají smysl a nakonec si kontrolují vlastní výsledky.
V souladu Bloomovou taxonomií v dětech probouzíme chuť se učit, protože zjišťují, že učení jim přináší v životě výhody. Nedělají to kvůli známkám, ale chtějí zažít dobrodružství z nového poznání. Například se těší z toho, že si umí spočítat, kolik jim má cukrářka vrátit na dva kopečky zmrzliny.
Díky metodě Montessori, která je založena na principu respektovat a být respektován, učíme děti zodpovědnosti. Učitel dá dítěti sadu úkolů na kterých může v týdnu pracovat (čtení, psaní, počítání). Ale to, který den nebo hodinu konkrétnímu úkolu věnuje, si dítě stanovuje samo.